Bez čeho se dieta vážně neobejde

4. března 2011 v 0:36 |  Dieta
Rajčátka a rudé pomeranče
Zelenina by se měla stát součástí vašeho menu nejen tehdy, když se snažíte odbourat pár kilo. Zapamatujte si, že červené potraviny, ať to jsou papriky, rajčata nebo krvavé pomeranče obsahují velké množství antioxidantu betakarotenu - vaši pokožku udržují svěží a starým buňkám dají červenou kartu. Hladší pleť budete mít i se špenátem nebo mrkví (v letních měsících vám navíc udrží delší opálení).
Ryby, ryby, rak, rak…

No, s těmi raky to bude složitější, ale ryb si můžete dopřát hojné množství. Takový losos, pstruh nebo i sardinky jsou při dietě nezbytné. Makrela je tučnější, ale když ji nebudete pojídat každý den, nebude to určitě na škodu. Ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny, a ty zlepšují krevní oběh a také zpomalují tvorbu vrásek.
Mléko a mléčné výrobky
Jsou téměř nutností. Obsahují vápník, a jestli chcete mít hezké zdravé zoubky, mělabyste každý den nějaký ten mléčný výrobek zkonzumovat. Díky jim budete také více odolná k nemoci dásní.


Ovoce a zelenina
Konečně si budete moct dopřát zdravé ovoce, které nebude vyhnané chemikáliemi - jahody už budou za chvíli k mání nejen v obchodech, ale také na vašich zahrádkách. Ovoce obsahuje velké množství vitamínu C (i když…, za zmínku možná stojí uvést, že taková červená paprika má mnohem více céčka než pomeranč). Díky nim bude vaše pokožka pružná a hladší. Váš jídelníček by měl být doplněn také o obiloviny, semínka a libové maso. Tělo nadopujete potřebným množstvím zinku a železa. Zinek má protizánětlivé účinky a zklidní vaši pleť zvláště tehdy, je-li náchylná k akné. To, že se vám začnou na nehtech tvořit bílé flíčky nebo se začnou lámat, je známkou toho, že vám zinek chybí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama